Airco-systeem van Uw auto onderhouden?

wij bieden verschillende pakketen aan :

- Airconditioning controle € 19,95
- Airconditioning Reiniging , Anti-Geur behandeling & Virus Vrij Ozon behandeling € 89,-  INFO  -> NU VOOR € 59,-
- Airconditioning controle & vullen inclusief lek-detektie vloeistof R134A  Gas ( excl. interieurfilter )  € 119.95 -> NU VOOR €  49,-
- Airconditioning controle & vullen inclusief lek-detektie vloeistof R1234YF Gas ( excl. interieurfilter )  € 169.95 -> NU VOOR € 99,-
- Airconditioning controle & vullen inclusief lek-detektie vloeistof & Anti-Geur behandeling & Virus Vrij Ozon behandeling R134A Gas ( excl. interieurfilter ) € 199,95 -> NU VOOR € 99,-
- Airconditioning controle & vullen inclusief lek-detektie vloeistof & Anti-Geur behandeling & Virus Vrij Ozon behandeling R1234YF Gas ( excl. interieurfilter ) € 229,95 -> NUVOOR € 149,-
 
 
Alle genoemde prijzen zijn incl. 21 % btw en arbeidsloon, doch exclusief het verhelpen van eventuele defecten.
Aangezien elk type auto een ander interieurfilter heeft kunnen wij U de prijs voor het specifieke filter van Uw auto in een offerte mededelen.

Hier kunt u een afspraak maken voor Uw airco Button-afspraakmaken

Auto airconditioning in elk seizoen

airco peugeot 3008In ons zeeklimaat zit veel vocht in de lucht. Een auto airconditioner koelt, maar haalt ook vocht uit de lucht. Die twee eigenschappen geven in de zomer een aangename koele luchtstroom in de auto.

De auto airco houdt de lucht ook vrij van stof en micro-organismen. Zo is het ook een goed middel tegen hooikoorts. In de natte herfst- en wintermaanden is het voordeel van de droge lucht natuurlijk ook duidelijk; de ruiten beslaan niet, een belangrijk veiligheidsaspect. Ook wordt het sneller behaaglijk in de auto.

Opbouw en werking van het auto aircosysteem
Een airconditioning bestaat altijd uit een gesloten systeem met een pomp, verdamper, condensor, reservoir en expansieventiel. Het koudemiddel (R134A) wordt door de pomp, die door de motor wordt aangedreven, rondgepompt. Het gasvormige koudemiddel wordt door de pomp samengeperst in een condensor, zodat de druk en temperatuur stijgen. Deze condensor is een warmtewisselaar, het koudemiddel wordt hier afgekoeld, waardoor het condenseert en vloeibaar wordt.
 Dit vloeiende koudemiddel gaat naar de verdamper. Het koudemiddel gaat hier over in dampvorm. Aangezien voor dit verdampen warmte nodig is, die aan de omgeving wordt onttrokken, koelt deze verdamper aanzienlijk af en de temperatuur van de langsstromende lucht naar het interieur daalt. Het koudemiddel komt in dampvorm tenslotte weer bij de pomp terug en de cyclus begint opnieuw.